Página Inicio BookCrossing...
quien mueve los libros, mueve el corazón

¿Has encontrado uno de nuestros libros? Pulsa aquí
  inicio     españa     de caza     comunidad     prensa  

españa...

:: etiquetas
:: el foro
:: artículos
:: créditos
:: zonas oficiales
:: citas de libros
:: máximas
:: agenda de eventos

Indica que el enlace o botón junto al que se encuentra, lleva a una página externa (normalmente en inglés), que se abrirá en una nueva ventana.
¿Has encontrado un libro con una etiqueta BookCrossing?
¡Has venido al sitio adecuado! Haz una entrada en el diario pinchando aquí...
¿Aun no eres miembro?
!Únete Ahora, y empieza a liberar libros ahora mismo!
¡Es
GRATIS, FÁCIL y PRIVADO!

Foros de discusión
FAQFAQ   BuscarBuscar   MiembrosMiembros
Grupos de UsuariosGrupos de Usuarios   RegistrarseRegistrarse  PerfilPerfil    SudokuSudoku   
Entre para ver sus mensajes privadosEntre para ver sus mensajes privados   LoginLogin 
Ir a Foro Español de BookCrossing.com

En Lectura: La felicitat
Ir a página Anterior  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Siguiente
 
Publicar nuevo tema   Responder al tema   Vista de impresión    Foros de discusión -> Foro de Idiomas
Ver tema anterior :: Ver tema siguiente  
Autor Mensaje
petitprincep
Disidente
Disidente


Registrado: 18 Dic 2004
Mensajes: 980

Responder citando
MensajePublicado: Mie Nov 02, 2005 8:55 pm 
Asunto:

Amb el rerafons de les revoltes que van precedir a la Setmana Tràgica en Baulenes ens explica la seva història, una història potser inversemblant en molts moments, però amb un contingut emotiu i uns personatges que poc a poc van fent-se entranyables.
Haig de dir que quan vaig començar-lo a llegir no em va agradar massa. Quan ja portava alguns capítols llegits, vaig pensar que potser no estava interpretant massa bé la manera com en Baulenes ens explica la història. Ho interpretava tot massa seriosament, llavors vaig canviar el “xip”, i vaig buscar-hi el punt còmic a tot plegat. La veritat és que m’ha funcionat, l’he acabat i ara en tinc un bon record, tot i que no és un llibre d’aquells que et deixa empremta, tampoc puc dir que no m’hagi agradat.
_________________
El mundo está lleno de fealdades manifiestas y de bellezas ocultas.(Javier Longobardo)
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado
Llibre
Ay, mi teclado echa humo...
Ay, mi teclado echa humo...


Registrado: 29 Ene 2004
Mensajes: 909

Responder citando
MensajePublicado: Jue Nov 03, 2005 9:13 pm 
Asunto:

Doncs a mi, particularment, és un llibre que m'ha agradat. En termes generals, és clar.

És evident que si l'analitzem en profunditat trobarem aspectes positius i d'altres de negatius.

Per exemple... estic d'acord amb el que comenta petitprincep: la novel·la té un to especial que es mou entre la ironia i de vegades, per al meu gust, un cert punt de sarcasme. Els personatges se't fan entranyables, però al mateix temps són grotescos. Hi ha situacions que encara superen més aquesta qualitat d'estrafolària.

Començant per la Nonnita, una dona que executa un número de circ ben estrany, però que quan ens assabentem del número amb què es "va fer famosa", se'ns posen els pèls de punta (si més no, a mi). Una dona, per altra banda, que parla amb els morts com la cose més normal del món (sí: ja sé que hi ha molta gent així, però no deixa de ser impactant el tractament que ens ofereix l'autor sobre aquesta característica de la protagonista).

Si passem a la colla que li fan companyia... déu n'hi do! L'Eustaqui és un bon jan, gegant i fort, que diu a tot que sí com un babau. Però té un rerefons entranyable i ens és presentat amb trets que freguen l'emotivitat.

Per altra banda: el Tomàs. Hehhehee... Quin un, en Tomàs! Per a mi és el personatge que trenca amb tota la misèria que destil·la l'obra. La novel·la podria ser ben bé un drama amb totes les de la llei. Pel contrari, el to que impregna, malgrat que la història narrada esdevingui un drama, és un to irònic i carregat d'humor.

Però a veure... no em voldria enrotllar més del compte.

Per a mi, la clau de la novel·la es troba en el tractament que li dóna l'autor. És el que l'enlaira.

També em cal dir que hi ha situacions que esdevenen increïbles, poc lligades. I de totes, remarcaria la reacció de la mestressa Miquela al final de tot de l'obra. Com pot ser que una dona com ella, que ho té tot sempre controlat, pugui confondre's pel que fa a l'embaràs de la Nonnita? Per a mi aquest és l'error més gran de tots. És un final agafat amb pinces.

Bé: és la meva opinió.

Proposo... si la gent té ganes, que plantegem un "sistema de treball". Vull dir que, a banda de donar el nostre parer general, podríem parlar d'aspectes concrets.

Per exemple, sense anar més lluny: què tal comentar algun dels personatges? Com apareix tractat? Com evoluciona? Si el seu caminar al llarg de la novel·la sembla lògic...

Ho deixo damunt la taula (o enganxat a la pantalla).

Ciao!

LLIBRE
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado Visitar sitio web del autor
petitprincep
Disidente
Disidente


Registrado: 18 Dic 2004
Mensajes: 980

Responder citando
MensajePublicado: Jue Nov 03, 2005 10:58 pm 
Asunto:

Seguint amb aquesta bona proposta de la Llibre, que en penseu del personatge que es apareix al llarg de tot el llibre, el del serrell llarg, i que al final de la història cau abatut en els aldarulls del port? Quin valor creieu que li vol donar l’escriptor?
_________________
El mundo está lleno de fealdades manifiestas y de bellezas ocultas.(Javier Longobardo)
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado
Llibre
Ay, mi teclado echa humo...
Ay, mi teclado echa humo...


Registrado: 29 Ene 2004
Mensajes: 909

Responder citando
MensajePublicado: Vie Nov 04, 2005 8:49 am 
Asunto:

Puc donar la meva opinió, o m'espero a que algú més hi participi?

(és que no voldria colapsar el fil)
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado Visitar sitio web del autor
Urtx
BC-Spain es mi vicio
BC-Spain es mi vicio


Registrado: 21 Ene 2004
Mensajes: 1510

Responder citando
MensajePublicado: Vie Nov 04, 2005 9:44 am 
Asunto:

petitprincep escribió:
Seguint amb aquesta bona proposta de la Llibre, que en penseu del personatge que es apareix al llarg de tot el llibre, el del serrell llarg, i que al final de la història cau abatut en els aldarulls del port? Quin valor creieu que li vol donar l’escriptor?



Perdoneu, però qui és aquest del serrell llarg?. No l'aconsegueixo situar. No és l'Eustaqui, nil'italià, ni el Tomas, ni aquell que cau del terrat, ni el Demi. Només em queda el lloro.
_________________
pio, pio
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado
Morera
Le estoy cogiendo el gusto
Le estoy cogiendo el gusto


Registrado: 17 Jun 2005
Mensajes: 119

Responder citando
MensajePublicado: Vie Nov 04, 2005 10:38 am 
Asunto:

jo trobo que falla per acabar de "pillar" el lector en varis aspectes:

els personatges són massa poc definits, no tenen prou personalitat, són tots com secundaris i no t'acabes d'identificar amb cap de les situacions que viuen. No te res a veure amb que les històries siguin o no creïbles, és com es diu.

Es nota massa que vol explicar un moment i lloc de la història, no aconsegueix fer-ho amb naturalitat i es com si la història dels personatges anéssin per una banda i "com era, què passava a BCN al 1900" per una altra. De totes maneres és la part que m'ha interessat més.

L'estructura la trobo rígida, li falta fluïdesa entre les diferents històries

L'argument és massa previsible, excepte el final que (discrepo) trobo encertat i amb certa gràcia

El tema dels morts (això sense cap base científica, clar) se m'ha fer pesadíssim: massa descripcions, massa vegades, sense cap sentit


Estic d'acord amb el tò sarcàstic que té. El tò l'he trobat adequat, moltes vegades (em recordava Francesc Trabal a L'home que es va perdre)

En fi, la meva visió és de simple lectora. Jo no sóc, ni he sigut estudiant de filologia ni similar, ni poeta, ni escriptora, ni editora ni res de tot això amb certa professionalitat.
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado
petitprincep
Disidente
Disidente


Registrado: 18 Dic 2004
Mensajes: 980

Responder citando
MensajePublicado: Vie Nov 04, 2005 6:36 pm 
Asunto:

Morera escribió:

En fi, la meva visió és de simple lectora. Jo no sóc, ni he sigut estudiant de filologia ni similar, ni poeta, ni escriptora, ni editora ni res de tot això amb certa professionalitat.

La meva també és de lectora, per tant el meu anàlisi no deixa d'ésser una humil opinió com a tal. De tota manera haig de confessar que el poder compartir aquí la meva visió és molt important, tan important com la pròpia lectura, perquè m'ajuda a descobrir, a percebre, o senzillament a veure la lectura a través dels ulls d'altres persones. Enfí m'ho passo bé compartint, i això val un imperi.
_________________
El mundo está lleno de fealdades manifiestas y de bellezas ocultas.(Javier Longobardo)


Ultima edición por petitprincep el Vie Nov 04, 2005 9:04 pm, editado 1 vez
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado
bellana
Yo pasaba por aquí...
Yo pasaba por aquí...


Registrado: 28 Sep 2003
Mensajes: 92
Ubicación: Castellnou de Seana, Lleida

Responder citando
MensajePublicado: Vie Nov 04, 2005 8:09 pm 
Asunto:

A mi m’ha agradat bastant. La novel.la històrica és el meu gènere preferit. Tot i que aquest llibre no ho és (o sí), transporta al lector a aquella època. Gairebé ensumes la pudor, i la pobresa se’t fa ben present. El lèxic és prou ric i, en general, enganxa. La trama, encara que sigui inversemblant, s’aguanta molt be per l’humor que s’hi respira durant tot el llibre. El final està prou ben aconseguit: la mestressa havia de tenir un moment de vulnerabilitat. M’ha fet obrir els ulls en una cosa que mai no m’hi havia parat a pensar: La Via Laietana és nova! Tot un regitzell de carrers i places havien de desaparéixer per poder obrir una via directa al mar entre les rambles i la Ribera. Per cert, algú sap si les rambles es van crear de la mateixa manera?

En definitiva, un bon llibre.
_________________
http://www.bookcrossing.com/mybookshelf/bellana
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado Enviar email
petitprincep
Disidente
Disidente


Registrado: 18 Dic 2004
Mensajes: 980

Responder citando
MensajePublicado: Lun Nov 07, 2005 11:40 pm 
Asunto:

Urtx escribió:

Perdoneu, però qui és aquest del serrell llarg?. No l'aconsegueixo situar. No és l'Eustaqui, nil'italià, ni el Tomas, ni aquell que cau del terrat, ni el Demi. Només em queda el lloro.

És un personatge que en realitat passa molt i molt desapercebut, quasi, quasi podem dir que només s'intueix, però hi és, apareix, observa, s'aparta el serrell amb la mà i acaba bufant els quatre cabells que li cauen obstinadament damunt el front. Apareix i desapareix en molts dels capítols del llibre i només fa això, el recordeu?
_________________
El mundo está lleno de fealdades manifiestas y de bellezas ocultas.(Javier Longobardo)
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado
Morera
Le estoy cogiendo el gusto
Le estoy cogiendo el gusto


Registrado: 17 Jun 2005
Mensajes: 119

Responder citando
MensajePublicado: Mar Nov 08, 2005 11:54 am 
Asunto:

sí el recordo, encara que no podria dir en quins moments surt exactament... suposo que és com un personatge-símbol que representa l'obreret que intenta millorar com tants que n'hi havia... i vet aquí com va acabar!
Volver arriba
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado
Mostrar mensajes de anteriores:   
Publicar nuevo tema   Responder al tema   Vista de impresión Todas las horas son GMT + 2 Horas
Ir a página Anterior  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Siguiente
Foros de discusión -> Foro de Idiomas Página 6 de 7

 

Puede publicar nuevos temas en este foro
No puede responder a temas en este foro
No puede editar sus mensajes en este foro
No puede borrar sus mensajes en este foro
No puede votar en encuestas en este foro
Cambiar a:  


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group





inicio   de caza   comunidad   el murmullo   acerca de   FAQs   créditos  


Si todavía no te has unido a las filas de los BookCrossers en Bookcrossing.com, ¡hazte miembro pinchando aquí!
 

BC-ESPAÑA
En esta sección encontrarás toda la información del BookCrossing en España.

ETIQUETAS
EL FORO
PRENSA
ARTÍCULOS
DE CAZA
CRÉDITOS
AGENDA DE EVENTOS
ZONAS OFICIALES
CITAS
MÁXIMAS

¡Tu voz cuenta!
Ayuda a crecer al Movimiento hablando a tus amigos sobre BookCrossing.
Citas de Libros

"Zorro mío, un día también yo fui el ' poeta asesinado'"
Eugenio Montale
Donde NO liberar
Es triste, pero desde el 11-S, los aeropuertos y aviones son sitios muy malos para liberar libros. Cualquier objeto abandonado será probablemente recogido por el personal de seguridad, y podría incluso causarles una alarma indebida, así que por favor usa el sentido común y libera tus libros donde estén seguros. ¡Gracias!